foto: Ilya Andriyanov/shutterstock.com

Odpowiednia dieta ma ogromny wpływ na nasz stan zdrowia, samopoczucie oraz wygląd skóry, włosów czy paznokci. Jeśli Twoim problemem są słabe, łamliwe paznokcie oraz rozdwajające się i wypadające włosy, to być może brakuje Ci manganu.

Mało się mówi i pisze o tym pierwiastku, ale jest on bardzo ważny. To dzięki niemu mamy mocne kości, a nasz układ nerwowy odpowiednio funkcjonuje.To też dobry antyoksydant. Wpływa w dużej mierze na kondycję włosów, skóry oraz paznokci. Gdy jest go za mało w organizmie, wtedy skóra jest sucha, włosy wypadają, a paznokcie łatwo się łamią. Objawem niedoboru manganu są także m.in. uczucie osłabienia, zawroty głowy, a także problemy ze słuchem.

Na szczęście stan niedoboru manganu występuje niezwykle rzadko. Jednak jeśli Twoje paznokcie i włosy nie są w najlepszej kondycji, to warto przyjrzeć się swojej diecie i wprowadzić do niej więcej produktów zawierających ten składnik. Jest to zdecydowanie lepsze i zdrowsze rozwiązanie od łykania suplementów diety. Poza tym jak się okazuje źródłem manganu się naprawdę zdrowe i pyszne rzeczy. 🙂

Co warto jeść, aby mieć piękne włosy i paznokcie? Przede wszystkim orzechy (zwłaszcza laskowe), ziarna zbóż, płatki owsiane, kaszę gryczaną, owoce morza, warzywa zielone (głównie szpinak, jarmuż, brokuły), fasolę, buraki, tofu, kakao, ryż brązowy, żurawinę, pestki słonecznika, jabłka, ananasy, morele, a także gorzką czekoladę. Do picia polecamy zieloną herbatę, choć i jej czarna odmiana stanowi źródło manganu. Jak widać jest w czym wybierać, dlatego na pewno znajdziesz tu coś dla siebie, a Twój organizm Ci za to podziękuje.

foto: bitt24/shutterstock.com

Na koniec jeszcze jedna ciekawostka. Drogie Panie – mangan wpływa na nasze libido oraz płodność 🙂

mm
Z wykształcenia dziennikarka. Pisanie to jej największa pasja, na drugim miejscu jest makijaż, zatem praca w naszym portalu jest dla niej spełnieniem marzeń. Chcesz znać najnowsze trendy i nowinki kosmetyczne? Zapytaj Gaję!