foto: AXL/shutterstock.com

„Chcę oglądać Twoje nogi, nogi, nogi. Chcę byś założyła mini, mini, mini” – niektóre z nas świetnie pamiętają słowa piosenki zespołu Czarno-Czarni. Jest to doskonały kawałek do tańca, ale zwraca uwagę również na jedną, ważną rzecz. Kobiece nogi to doskonały wabik na mężczyzn. Każda z nas marzy o szczupłych, zgrabnych nogach bez niedoskonałości. Takich, za którymi obejrzy się największy przystojniak w mieście. Niestety, zły styl życia sprzyja powstawaniu cellulitu czy żylaków. Na szczęście zmianom tym można w dużej mierze zapobiec dzięki aktywności fizycznej i kilku zdrowym nawykom. Z kolei najnowsze kosmetyki zapewnią Ci wygląd gwiazdy z czerwonego dywanu i sprawią, że nogi będą Twoim potężnym atutem. Jak dbać o nogi, aby były zgrabne i bez niedoskonałości? Zachęcamy do lektury tekstu!

1Zrób przyjemność swoim nogom!

foto: iBrave/shutterstock.com

Co lubią nasze nogi? Ruch! Regularna aktywność fizyczna nie tylko pozwoli Ci utrzymać odpowiednią wagę, ale poprawi krążenie krwi. Tak naprawdę nogi lubią większość z form aktywności, możesz zatem m.in. szybko maszerować, jeździć na rowerze, pływać, jeździć na nartach. Pewnie nie ucieszy Cię ta wiadomość, ale nogi lubią wspinać się po schodach, z kolei w dół wolą zjechać sobie windą. Tak, wiemy, że wolisz odwrotną kolejność. W letnie miesiące spaceruj boso po trawie lub nad brzegiem morza. O każdej porze dnia i roku możesz natomiast wykonywać różne ćwiczenia, które znacząco wpłyną na kondycję Twoich nóg. Wystarczy, że położysz się wygodnie na plecach i wykonasz kilka serii „nożyc” czy „rowerka”. Często odpoczywaj z nogami uniesionymi w górze. Jeśli dużo siedzisz, to ustaw stopy w tzw. pozycji wypoczynkowej. Po prostu skrzyżuj je ze sobą i oprzyj na ich zewnętrznych krawędziach. Siedząc możesz wykonywać również ćwiczenia polegające na chwytaniu palcami stóp różnych rzeczy. Warto także wykonywać tzw. przysiady przy ścianie. Oprzyj plecy o ścianę, nogi ustaw na szerokości bioder. Pomału zsuwaj się w dół tak, aby ostatecznie uda znalazły się w pozycji równoległej do podłogi. Wytrzymaj w takiej pozycji 60 sekund. Ćwiczenie powtórz kilka razy. Twoim kompleksem są zbyt szczupłe łydki? Oprócz regularnej jazdy na rowerze postaw na ćwiczenie, które możesz wykonywać nawet podczas odkurzania – chodź przez chwilę na palcach, nie zginając przy tym kolan. A może masz 8 minut przerwy? Wykonaj mały trening na zgrabne nogi:

2Żylakom mówimy NIE!

foto: napocska/shutterstock.com

Skłonności do powstawania żylaków w dużej mierze dziedziczymy, ale nie bez znaczenia jest tutaj także nasz styl życia. Obcisłe ubrania, złe obuwie, praca wymagająca stania przez wiele godzin, a także gorące kąpiele, wizyty w saunie oraz palenie (osłabia naczynia krwionośne) to główne czynniki odpowiedzialne za powstawanie na nogach brzydkich pajączków. Jak się przed nimi uchronić? W pracy co pewien czas maszeruj w miejscu lub przestępuj z nogi na nogę. Możesz również wspinać się na palce lub też po prostu poruszać stopami czy samymi palcami u nóg – w taki sposób pobudzisz krążenie. Warto zrezygnować z ubierania na co dzień obcisłych dżinsów i legginsów, a także zwrócić uwagę na obuwie. Zgodnie z zaleceniami specjalistów wysokość obcasa powinna wynosić od 2 do 5 cm. Zarówno szpilki, jak i uwielbiane przez wiele kobiet baleriny nie są zbyt dobre dla naszych stóp i nóg.

W wolnej chwili wypoczywaj z nogami w górze oraz wykonuj opisane w poprzednim punkcie ćwiczenia. Po pracy ucinasz sobie krótką drzemkę? Pod nogi połóż zwinięty koc, aby były one nieco wyżej niż reszta ciała. Gdy siedzisz, nie zakładaj nogi na nogę, unikaj też pozycji, w której siedzisz na zgiętej nodze.

Zauważyłaś u siebie następujące dolegliwości: uczucie ciężkości nóg, obrzęki, bóle w łydkach? Musisz bardziej zadbać o nogi. Stosuj preparaty z wyciągiem kasztanowca i witaminą C, które wzmacniają naczynka krwionośne. W aptekach kupisz żele i maści, jak i tabletki. W cieplejsze dni stosuj także spray chłodzący. Jeśli wybierasz się w podróż lub po prostu długo siedzisz w pracy, to kup sobie specjalne podkolanówki uciskowe.

3Odpowiednia pielęgnacja nóg

foto: Juliasanktpet/shutterstock.com

Zgrabne nogi to jedno, jednak nie można zapomnieć o odpowiedniej pielęgnacji skóry, aby była ona gładka i jędrna. Nie będziemy się tutaj rozpisywać na temat sposobów golenia nóg. Każda z nas ma swoją ulubioną metodę, której jest wierna. Należy jedynie pamiętać o tym, aby NIGDY nie golić nóg na sucho maszynką. Jeśli nie masz w domu pianki do golenia, to użyj nawet zwykłej odżywki do włosów. Z kolei jeśli masz predyspozycję do pękania naczynek, to zrezygnuj z depilacji woskiem na rzecz kremu lub pasty cukrowej (nawet tej domowej roboty).

Kluczem do pięknej skóry jest jej regularne złuszczanie i nawilżanie. Stosuj systematycznie peelingi – może to być tradycyjny peeling cukrowy, ale jeśli masz problemy z cellulitem, to polecamy peeling kawowy. Do nawilżania skóry nie musisz używać produktów z wyższej półki cenowej. Bardzo dobrze sprawdza się emulsja z mocznikiem marki Ziaja, balsamy Eveline, a także po prostu masło kakaowe.

Działanie kosmetyków warto wzmocnić masażem nóg i ich szczotkowaniem. Szczotkowanie ciała na sucho ma szereg zalet, w tym poprawia krążenie krwi i ujędrnia skórę. Do szczotkowania wybierz produkt z naturalnym włosiem i pamiętaj o odpowiednim kierunku zabiegu – kieruj się od dołu ku górze. Taki sam kierunek przyjmij podczas masażu ciała. Kup sobie masażer, rękawicę lub nieco ostrzejszą gąbkę. Nanieś na skórę balsam i masuj ciało przez kilka minut. Składniki kosmetyków lepiej się wchłoną i będą skuteczniejsze w swoim działaniu, a Ty przy okazji zapobiegniesz cellulitowi.

4Dieta

foto: Maksim Shmeljov/shutterstock.com

Nogi nie lubią dźwigać ciężarów, zatem przede wszystkim zawalcz o właściwą wagę ciała. Jedz produkty pełnoziarniste, nabiał, ryby, owoce i warzywa. Pij dużo wody, ale sięgaj również po zieloną herbatę i czystka (znakomite źródła antyoksydantów). Masz skłonność do powstawania siniaków? To objaw kruchych naczynek krwionośnych. Z warzyw najczęściej jedz te zielone i czerwone, z kolei jeśli chodzi o owoce, to wybieraj te w kolorze czerwonym i pomarańczowym. Produkty te stanowią źródło witamin C, K, PP. Nie zapomnij również o rutynie – znajdziesz ją m.in. w aronii czy kasze gryczanej. Jako przekąskę wybieraj orzechy oraz suszone owoce. Taka dieta dostarczy organizmowi cennych witamin i minerałów, zapobiegnie obrzękom oraz wzmocni naczynka krwionośne. Jeśli to nie pomoże, warto wybrać się do lekarza, który przepisze leki lub wskaże, które suplementy diety warto zażywać. Męczą Cię nocne skurcze? Zadbaj o to, aby w Twoim menu było więcej produktów bogatych w potas i magnez.

5Makijaż nóg

foto: Raisa Kanareva/shutterstock.com

Czasami naturze trzeba pomóc. Jeśli jesteś posiadaczką bardzo jasnej karnacji lub też wybierasz się na ważną uroczystość, a Twoje nogi zdobią pajączki i siniaki, to możesz je delikatnie przykryć. Najprostszym sposobem będzie wymieszanie niewielkiej ilości podkładu, kremu BB lub pudru z balsamem do ciała (wybierz ten rozświetlający). Inną opcją jest skorzystanie z bogatej już oferty kremów BB, CC lub DD do ciała. Możesz również zdecydować się na kupno rajstop w sprayu. Już miałyśmy okazję przetestować tego typu produkt (Airbrush Legs) i potwierdzamy, że jest to świetna opcja dla kobiet, którym zależy na efekcie ładnie opalonych nóg bez konieczności sięgania po tradycyjne samoopalacze. Odpowiednio zaaplikowany spray nie pozostawia smug, a co najważniejsze – nie ściera się nawet w upalne dni.

Wartymi uwagi kosmetykami, które poprawią wygląd skóry nóg są wszelkie olejki rozświetlające. Jednym z tych sprawdzonych produktów jest olejek marki Nuxe. A może wolisz nieco wymodelować nogi przy pomocy kolorowych kosmetyków? Robisz to dokładnie tak, jak w przypadku twarzy. To, co chcesz wysmuklić przyciemniasz, a miejsca, na które chcesz zwrócić uwagę delikatnie rozświetlasz. Takie rozwiązanie sprawdza się podczas większych wyjść. Jednak pamiętaj, aby nie stosować w tym celu kosmetyków do makijażu twarzy. Lepiej sięgnąć po produkty przeznaczone do ciała, puder sypki, sztyfty itp., jak na przykład słynny Rockin’ Body Shimmer Powder marki Victoria’s Secret czy równie popularny nabłyszczający sztyft od Michaela Korsa. Są to jednak dosyć drogie produkty, a ich użycie wymaga nieco wprawy. My nigdy nie stosowałyśmy takich rozwiązań, jednak jeśli miałaś już okazję wypróbować profesjonalny makijaż nóg, to podziel się z nami wrażeniami na jego temat. 🙂

Jakie są Twoje zdrowe nawyki, dzięki którym Twoje nogi są zdrowe i zgrabne? Jesteś fanką modelowania ciała przy pomocy kosmetyków? Daj znać w komentarzu, co sądzisz na ten temat 🙂

mm
Z wykształcenia dziennikarka. Pisanie to jej największa pasja, na drugim miejscu jest makijaż, zatem praca w naszym portalu jest dla niej spełnieniem marzeń. Chcesz znać najnowsze trendy i nowinki kosmetyczne? Zapytaj Gaję!