foto: Papavarin Karnjanaranya/shutterstock.cpm

Czym są kosmetyki cushion? To kremy, fluidy i produkty do ust, które posiadają unikatowy aplikator w formie nasączonej specyfikiem poduszeczki. Mają całe mnóstwo zalet, których próżno szukać w kosmetykach o tradycyjnym sposobie aplikowania. Koniecznie sprawdź, dlaczego Azjatki pokochały produkty tego typu.

Angielskie słowo “cushion” oznacza właśnie poduszeczkę – i taki jest aplikator tych kosmetyków: mięciutki, przyjemny w dotyku, delikatnie masuje skórę. Zapowiada się kolejny azjatycki mega trend! Dlaczego te kosmetyki mają szansę stać się hitem? Przede wszystkim ich aplikacja jest bardzo wygodna i przyjemna. Po drugie, można nanosić je bardzo precyzyjnie, punktowo – co dodatkowo podnosi komfort stosowania. Po trzecie – masują skórę, co dodatkowo pobudza mikrokrążenie i pozytywnie wpływa na wchłanianie się kosmetyku. Bardzo dobrze nawilżają i wygładzają, pomagają przywracać skórze jędrność i sprężystość. Można je aplikować wprost na skórę i delikatnie wklepywać palcami dla lepszego efektu (ich ciepło zwiększa wchłanianie).

Jakie kosmetyki mogą mieć aplikator z poduszeczką? Generalnie wszystkie w płynnej lub kremowej formule! Nam udało się znaleźć między innymi podkłady, kremy BB oraz produkty do ust w tej innowacyjnej formie. Możemy się jednak spodziewać, że wkrótce pojawi się ich na rynku coraz więcej!

Ten trend wykorzystała już między innymi marka Lancome, która stworzyła Miracle Cushion Lancome – innowacyjny fluid do twarzy w poduszeczce, którego aplikator posiada właściwości termoizolacyjne – chłodzi skórę, obniżajac jej temperaturę o około 2°C, co ma niebagatelny wpływ na przyswajanie się kosmetyku, zwłaszcza, jeśli staramy się szybko zrobić makijaż na rozgrzanej skórze (np. po kąpieli). Aplikator-poduszeczka delikatnie masuje skórę, sprawiając, że produkt lepiej się wchłania. Wyrównuje koloryt skóry, redukuje widoczność rozszerzonych porów, działa nawilżająco i zawiera faktor SPF. Produkt kosztuje 199 zł/14 g, a w razie potrzeby można uzupełnić wkład (cena pojedynczego wkładu to 149 zł).

Lancôme Miracle Cushion, dostępny w 6 odcieniach
Lancôme Miracle Cushion, dostępny w 6 odcieniach

Swojego “poduszkowca” wypuściła również marka Estee Lauder. To Double Wear Nude cushion Stick – wielozadaniowy podkład w postaci wygodnego sztyftu zakończonego aksamitnie miękką poduszeczką. Aplikacja jest super prosta: wystarczy przekręcić stick, docisnąć poduszeczkę do skóry, a następnie rozprowadzić produkt, wklepując go palcami. Podkład  zapewnia efekt średniego krycia, pozostawia na skórze subtelny, zdrowy blask, który utrzymuje się do ośmiu godzin. . Redukuje widoczność drobnych linii i zmarszczek, wyrównuje koloryt skóry oraz perfekcyjnie ją nawilża. Poduszeczkowaty aplikator pozwala na precyzyjne dozowanie kosmetyku, dzięki czemu na twarz nakładamy dokładnie tyle, ile potrzeba. W razie potrzeby gąbeczkę można łatwo zdemontować i np. wyczyścić, co zapewnia długotrwałe, higieniczne stosowanie. Podkład dostępny jest w siedmiu odcieniach, a jego cena to 169 zł.

Estee Lauder Double Wear Nude Cushion Stick Radiant Makeup
Estee Lauder Double Wear Nude Cushion Stick Radiant Makeup

Coraz większą opularnością cieszą się również nowatorskie błyszczyki i pomadki do ust z formułą poduszeczki. Są świetne, bo dodatkowo masują skórę warg i przyjemnie wygładzają usta. Swój produkt tego typu ma już Sephora. Wonderful Cushion to inspirowana koreańskimi trendami płynna pomadka z formułą wzbogaconą masłem Karité i olejkiem z nasion bawełny. Na ustach daje aksamitne, pudrowo-matowe wykończenie. To zupełnie nowa jakość w makijażu! Producent zapewnia, iż “nowa konsystencja „gumki” zamknięta w poduszeczce daje możliwość, po raz pierwszy w Sephora, stworzenia dwóch, ultra modnych efektów makijażu przy pomocy jednego produktu”. Te efekty to usta cieniowane (efekt „przygryzionych ust”) oraz pełny makijaż z wysokim stopniem krycia. Produkt ma kremową konsystencję i świetnie maskuje niedoskonałości ust. Pomadka jest dostępna w sześciu nasyconych kolorach i kosztuje 39 zł (kupisz w Sephorze stacjonarnie lub online).

Sephora Wonderful Cushion - Matowy krem do ust
Sephora Wonderful Cushion – Matowy krem do ust

Warto zauważyć, że podobny produkt miała już od jakiegoś czasu w swojej ofercie marka Catrice, która najwyraźniej znacznie wyprzedziła ten trend! To błyszczyk zakończony mięciutkim, “puszkowatym” aplikatorem Beautifying Lip Smoother. Działa jak wygładzający balsam do ust, bardzo przyjemnie się aplikuje, a przy tym wygładza i nadaje wargom piękny kolor i delikatny blask. I jak na cushion ma także super cenę. W drogeriach Hebe lub Natura kupisz go za około 16 zł. Jest dostępny w kilku uniwersalnych wersjach kolorystycznych.

Catrice Beautifying Lip Smoother
Catrice Beautifying Lip Smoother

Jak działają te “poduszkowce”? Pierwsze testy produktów do makijażu cushion możesz znaleźć na Youtube.

mm
Z wykształcenia filolog, uwielbia pisać o tym co ją interesuje. Zabiegana, stale robiąca kilka rzeczy jednocześnie i bałagan, gdziekolwiek się pojawia. Na co dzień pasjonatka nowinek beauty. Lubi testować nowości, zwłaszcza te do makijażu. Ekspertka od szminek, w torebce zawsze ma ich przynajmniej kilka.