Jak pięknie wyglądać, a przy tym czuć się dobrze? Każda z nas ma sposoby na to, aby podkreślić swoją kobiecość. Chętnie stosujemy sztuczki podejrzane u najlepszych makijażystów, wybieramy ubrania odpowiednie do naszej sylwetki, a wszystko po to, aby zatuszować niewielkie mankamenty i zaakcentować to, co w nas najlepsze. Słusznie, pamiętamy jednak, że to zdrowe i zadbane ciało stanowi potężny atut każdej kobiety. Na nic nam najlepsze podkłady czy drogie buty. Jak mówiły nasze babcie – w zdrowym ciele, zdrowy duch! Poznajcie 5 nawyków, dzięki którym będziemy nie tylko piękne, ale przede wszystkim zdrowe.

1Trzymanie nóg w górze

Żylaki. Na samą myśl o nich pewnie wiele z nas dostaje gęsiej skórki. To właśnie kobiety częściej cierpią na to schorzenie, a odpowiedzialne są za to geny, przebyte ciąże, terapie hormonalne, a także bardzo często… praca fizyczna oraz nieodpowiednie buty czy ubranie. Po całym dniu nasze stopy są zmęczone, obolałe i opuchnięte. Jak przynieść sobie ulgę, a przy tym zadbać o właściwe krążenie krwi w nogach? Odpowiedź jest prosta – nogi w górę! Połóż się wieczorem na kanapie i oprzyj nogi o ścianę. Poleż tak 10-15 minut. Uczucie ciężkości stóp minie, a przy okazji zadbasz o to, aby Twoich nóg nie szpeciły pajączki, czy nawet żylaki, które stanowią nie tylko defekt kosmetyczny, ale również poważne schorzenie, które należy leczyć. Jeśli chcesz zadbać o swoje nogi, możesz również nieco poćwiczyć. Robienie „rowerka” czy „nożyc” nie sprawi Ci wiele trudności. Co jeszcze dobrego możesz zrobić dla swoich nóg? Jeśli śpisz na plecach, to podłóż sobie pod nogi poduszkę lub zwinięty w rulon koc. W ten sposób poprawisz odpływ krwi z kończyn dolnych. W końcu lepiej zapobiegać niż leczyć, prawda?

2Gimnastyka oczu i domowe kompresy

Mówi się, że oczy się zwierciadłem duszy. Każda z nas marzy o długich rzęsach, jednak nawet najlepszy tusz nie pomoże, jeśli nasze oczy będą po prostu zmęczone. Zaczerwione spojówki, pęknięte naczynko w oku, a także cienie i opuchlizna nie dodają nam uroku. Godziny spędzone przed komputerem robią swoje. Jak zatem zadbać o swój wzrok? Stosowanie odpowiednich kosmetyków pomoże nieco zniwelować cienie oraz opuchliznę, jednak to nie wystarczy. Jest jednak kilka rozwiązań, które przyniosą Ci ulgę i przywrócą blask Twoim oczom. Pierwszy z nich – gimnastyka oczu! W trakcie pracy odrywaj co pewien czas oczy od ekranu komputera i popatrz w dal. Dobrym rozwiązaniem jest również „kreślenie wzrokiem” ósemek lub litery V (spoglądaj w lewo w górę na skos, potem w dół, a następnie w prawo w górę na skos i ponownie w dół). W domu zadbaj o odpowiedni relaks dla oczu i podczas leżenia na kanapie załóż sobie na chwilę maskę chłodzącą na twarz. Sięgnij również po sprawdzone metody naszych babć. Domowe sposoby praktycznie nic nie kosztują, a mogą przynieść naprawdę dobre efekty. Chodzi oczywiście o kompresy. Najlepiej wykorzystać do nich napar z szałwii, świetlika lekarskiego lub herbaty. W sezonie letnim możesz również robić sobie okłady z plastrów świeżego ogórka. Jeśli mimo to nie potrafisz sobie poradzić z problemem suchych i piekących oczu, sięgnij po preparat z apteki. Polecamy spray 2w1 Optrex. Wystarczy kilka razy dziennie rozpylić go na zamknięte powieki, aby poczuć natychmiastową ulgę. Co ważne, spray może być stosowany na umalowane oczy i nie zmywa makijażu!

3Odpowiedni sposób aplikacji balsamu

Większość z nas (jeśli nie wszystkie) stosuje po kąpieli lub prysznicu balsam do ciała. Odpowiednio dobrany do potrzeb skóry kosmetyk pomoże nam m.in. nawilżyć i ujędrnić ciało. Jednak stosowanie balsamu również rządzi się swoimi prawami. Po pierwsze, należy go aplikować od razu po kąpieli i osuszeniu ciała. Jeśli tego nie zrobimy przed upływem ok. 5 minut po wyjściu z wanny, wtedy preparat nie wniknie w głębsze partie skóry, a co za tym idzie – nie spełni swojej roli wystarczająco dobrze. Warto pamiętać również o odpowiednim sposobie nakładania balsamu. Zawsze robimy to w kierunku od kostek ku górze, wykonując przy tym masaż ciała. W ten sposób pobudzamy krążenie krwi, niwelujemy obrzęki kończyn, nasza skóra zyskuje jednolity koloryt, a my… relaksujemy się po ciężkim dniu! Efekt? Nawilżona skóra i piękne, zdrowe nogi!

4Demakijaż bez błędów

O tym, że demakijaż jest konieczny, nie musimy nikogo przekonywać. Jednak w naszym nawyku powinien być taki demakijaż, który pomaga, a nie szkodzi. Zmywanie twarzy w ekspresowym tempie na dłuższą metę nie zda egzaminu. Zdrowa, zadbana cera to cera doskonale oczyszczana, o czym wiedzą Azjatki. Ich sposób demakijażu różni się od tego, który wykonuje większość Polek. Jak zatem wykonać porządny demakijaż bez błędów? Przede wszystkim zaczynamy od demakijażu oczu za pomocą płynu. Przykładamy nasączony nim wacik do oczu i czekamy ok. 10 sekund, aby kosmetyki się rozpuściły. Po tym czasie delikatnie przesuwamy płatek (nie trzemy skóry) pionowymi a następnie poziomymi ruchami (od zewnętrznego do wewnętrznego kącika oka). Co dalej? Myjemy twarz olejkiem, przykładamy do niej na chwilę namoczony w gorącej wodzie ręcznik, następnie traktujemy cerę żelem lub pianką do mycia twarzy, a na końcu używamy płynu micelarnego. Po takich zabiegach przychodzi moment na pielęgnację cery, czyli zastosowanie serum lub maski oraz kremu. Warto poświęcić nieco więcej czasu, aby móc pochwalić się zdrową, jędrną cerą, którą makijaż będzie delikatnie zdobił, a nie zakrywał.

5Gimnastyka twarzy

Naszym nawykiem powinna być także codzienna gimnastyka twarzy. To świetny, a przede wszystkim darmowy, zabieg przeciwzmarszczkowy. Poświęć 5-10 minut dziennie na wykonywanie prostych ćwiczeń, a efekty na pewno Cię zadowolą. Gimnastykę możesz wykonać wieczorem, po nałożeniu kremu na twarz. Zacznij od delikatnego głaskania i opukiwania twarzy opuszkami palców. Następnie poświęć 30 sekund na… intensywne mruganie, po czym przez następne 30 sekund patrz przed siebie. Powtórz ćwiczenie 3 razy. Możesz również wykonać inne ćwiczenia, które zostały opisane w akapicie o gimnastyce oczu. Następnie nabierz powietrze w policzki i „przesuwaj” je z jednego policzka na drugi. Warto także głośno i wyraźnie wymawiać ciąg głosek „a, e, i, o, u”. Możesz również ułożyć usta w „rybkę” i wytrzymać w tej pozie przez 10 sekund (powtórz 3 razy), po czym uśmiechnij się i szeroko otwórz oczy (jakby Cię coś zaskoczyło). Na koniec warto oprzeć podbródek na wierzchu dłoni i delikatnie naciskać na niego przez 10 sekund. Powtórz ćwiczenie 3 razy.

To tylko kilka z wielu nawyków, o których powinnyśmy pamiętać. Co Wy dodałybyście do tej listy?

mm
Z wykształcenia dziennikarka. Pisanie to jej największa pasja, na drugim miejscu jest makijaż, zatem praca w naszym portalu jest dla niej spełnieniem marzeń. Chcesz znać najnowsze trendy i nowinki kosmetyczne? Zapytaj Gaję!
  • Ola

    Świetne <3 o większości z tych rzeczy nie miałam pojęcia, dzięki!